Pages

Sunday, February 01, 2009

Siivottavaa.

Siivosin lankavarastoni pienen apurin avustuksella. Löysin mm. kuusi kerää Novitan Samosta, josta on yritetty vääntää jo vaikka mitä. Langan ja minun yhteistyö ei vain onnistu, joten joko luovutan nyt tai pakotan sen tiskiräteiksi. Neulottuja luuttuja tulee vastaan yhä useammassa blogissa, joten minuakin alkoi kiinnostaa. Sopisikohan Samos (50 % puuvillaa, 50 % akryyliä) rätiksi? Entä joku 100 % puuvillalanka? Lajittelin langat jo muutamaan kasaan: poismenevät, sukkalangat, huivilangat ja lähiaikoina käytettävät. Etenkin sukka- ja huivilankoja on mielettömästi. Materiaalit on siis ainakin valmiina, kun sukattaa tai huivittaa. Keräsin sivupalkkiin listaa ohjeista, joita tahdon tänä vuonna toteuttaa. Ravelrystakin on korvamerkittynä monet mallit.

Hempeä lanett on kaunista.


Missä muuten pingotatte huivinne?

8 comments:

  1. Olen ostanut biltemasta semmoisen lasten hyppypomppuleikkialustan joka on kuin palapeli ja vaahtomuovia (tai jotain vastavaa), se on oikein kätevä ja siihen oon pingottanut.

    ReplyDelete
  2. Minä pingotan keittiön mattoon, vaikka se vähän riskialtis paikka onkin. Viimeksi eilen mies tuli kiroillen keittiöstä ja sanoi astelleensa mun nuppineuloihin. :D

    ReplyDelete
  3. Yleensä pingotan isot työt varapatjan päällä, pienemmät myös vanhan sohvan istuintyynyn päällä. Niin ja on mulla myös isohko styrox-levy ko. tarkoitukseen.

    ReplyDelete
  4. Mulla on sellanen vaahtomuovipatjan reilu puolikas.. turhan pieni se aina tuntuu olevan. Huiveista tulee siis turhan isoja. Oonkin miettinyt jotain parempaa mallia.. vielä en ole keksinyt mikä se olisi..

    Koirahan meillä on varsin kiinnostunut mun virityksistä.. valitettavasti..pitää aina nostaa pöydän päälle, että saa olla siltä rauhassa..

    ReplyDelete
  5. 100% puuvilla käy hyvin tiskirätteihin vaikkakin esim. bambu on puolet parempaa.
    Minä oon neulonut rättejä Tenneseestä ja hyvin on toimineet. Kokeile sitä Samosta yhteen rättiin ja jos toimii, teet lisää. Kannattaa pestä rätti vaikka pari kertaa ensin. Mulla ainakaan Dropsin Paris ei toiminu tuoreeltaan vaan nöyhtäsi pöydät, mutta parin pesun jälkeen se toimii ihan hyvin eikä nöyhtää enää irtoa.

    ReplyDelete
  6. Kovasti tykkään tuosta kuvan langasta, just sopivan hempeen beigeä.

    ReplyDelete
  7. Kiitos kaikille vinkeistä. Taidan aloittaa Samoksella, mutta Bambuakin on usemapi kerä. Se ja Florica ei tunnu valmistuvan miksikään.

    Taidan kokeilla pingotusta alkuun työhuoneen matolla.

    ReplyDelete
  8. Taloproggiksesta on mulle sivussa yksi styroxlevy ja siihen pingotan huivin samoin tein kun saan vaiheessa olevan huivini valmiiksi. Jossain oli että sängyn patjojen välissä tuli hyvin pingotettua huivit, sitäkin voisi testata :D Itse vielä toimii lisäpainona yöllä..

    Kaikkialla tuntuu tosiaan tulevan vastaan neulottuja tiskirättejä, ainakin se vaikuttaa hygienisemmältä kun tavisrätit, noi kun voi heittää pesukoneeseen vaikka joka päivä :)

    ReplyDelete